Aktualności
Grunty przeznaczone do zalesienia
Nadleśnictwo zaprasza wszystkich chętnych, którzy chcą sprzedać swoje grunty leśne lub grunty przeznaczone do zalesienia.
Nadleśnictwo Góra Śląska informuje, że na podstawie art. 37 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. z 2021, poz. 1275) może dokonać zakupu lasów lub gruntów przeznaczonych do zalesienia jeżeli grunt zbywany:
- przylega do gruntów pozostających w zarządzie Lasów Państwowych
- jest objęty Uproszczonym Planem Urządzania Lasu lub jest przeznaczony do zalesienia w Planie Zagospodarowania Przestrzennego gminy
- w powszechnej ewidencji gruntów opisany jest jako Ls, RV, RVI, RVIz
- ma uregulowany stan prawny
- nie jest obciążony na rzecz osób trzecich
- nie występują spory graniczne
- granice zostały ustalone przez uprawnionego geodetę
Niezbędne dokumenty do przedłożenia w Nadleśnictwie Góra Śląska w celu zbycia nieruchomości to:
- wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków
- wypis z Planu Zagospodarowania Przestrzennego gminy lub decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu
- oznaczenie księgi wieczystej prowadzonej dla lasu lub gruntu przeznaczonego do zalesienia.
- oświadczenie właścicieli sąsiednich nieruchomości o braku sporów granicznych
- oświadczenie o geodezyjnym ustaleniu granic
- informacja o częściach składowych oraz przynależnościach
Wartość gruntu zostanie określona przez niezależnego rzeczoznawcę majątkowego.
Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku Nadleśniczy składa do Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych, za pośrednictwem Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Poznaniu, pisemny wniosek o zgodę na zakup lasu lub gruntu do zalesienia.
W razie pytań prosimy o kontakt ze specjalistą SL ds. stanu posiadania i urządzania lasu Wiesławem Polaczkiem – tel. 795 121 453, wieslaw.polaczek@poznan.lasy.gov.pl